Warm(!) welkom - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Charlotte Gradussen - WaarBenJij.nu Warm(!) welkom - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Charlotte Gradussen - WaarBenJij.nu

Warm(!) welkom

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

14 Maart 2016 | Sri Lanka, Kandy

Hoi allemaal,

Na een lange, maar goede vlucht, ben ik dan eindelijk aangekomen in Sri Lanka! Het vliegveld was in eerste instantie net als andere andere: een wifi-hotspot , paspoort controle en vieze wc's. Maar toen ik voorbij de paspoort controle kwam stonden er 30 mannen op een rijtje voor hum kleine winkeltjes. En ze verkochten allemaal hetzelfde, namelijk wasmachines en andere grote huishoudelijke apparaten. Wie koopt er nou een wasmachine op het vliegveld?!

Toen ik voorbij deze stoet mensen gekomen was stond er iemand van work the world mij op te wachten om naar Kandy te rijden. De reis zou ongeveer 4 uur duren. In de eerste 5 seconden dacht ik dat de chauffeur een inschattingsfout had gemaakt, omdat we bijna een frontale botsing hadden met een bus. Maar 10 minuten later besefte ik dat het gewoon de manier van rijden is hier. Alles gaat hier door elkaar heen... Vrachtwagens, bussen, auto's, tuktuk's, motor's, motor's met drie mensen erop waarvan er één zit te whatsappen, wandelaars, fietsers, wat een enorme chaos! Ze rijden daarnast officieel aan de linkerkant van de weg, maar ze crossen overal tussendoor waardoor daar niet zoveel van te merken is.

De autoreis was ontzettend mooi, alles is ontzettend groen hier. Ik heb nog nooit zoveel palmbomen bij elkaar gezien! Helaas viel ik na ongeveer een uur al in slaap omdat ik moe was van het reizen.

Uiteindelijk arriveerden we in Kandy, waar ik de komende twee weken zal verblijven. De anderen waren nog op weekend trip, dus ik had het huis even voor mij alleen. Dat was best lekker, zo kon ik even bijkomen van al het gereis. Er werd goed voor me gezorgd, er stond een heerlijke aardbeiencocktail klaar en ik kreeg een rondleiding door het huis. Het was helemaal een warm welkom omdat de stroom was uitgevallen en geen enkele ventilator het deed! Ik ging er van uit dat dat normaal is hier, maar blijkbaar was de laatste stroomstoring 15 jaar geleden!

Vandaag heb ik een rondleiding gehad door Kandy. Met als eerste stop the Bat Tree, dat is een grote boom zo ongeveer voor het huis met enorme, enge vleermuizen erin. Ik werd gewaarschuwd dat ze soms aanvallen en op je hoofd gaan zitten! Hopelijk gaat dat niet gebeuren...

Daarna kwamen we langs een groot gebouw waar de hoofdmonnik woont. Kandy is een belangrijke culturele stad, ze vergelijken het met Vaticaanstad voor de katholieken. De hoofdmonnik, dus hun paus, is afgelopen week overleden en de hele stad is momenteel versierd met oranje stof om hem te eren. Verder kwamen we nog langs the temple of the tooth. De tand van Buddha wordt daar bewaard. En degene die de tand bij zich draagt is de baas over het land (de Engelsen en Nederlanders hebben de tand afgepakt toen Sri Lanka nog een kolonie was om over het land te kunnen heersen).

Morgen begint de stage in het ziekenhuis, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn!

Groetjes en jullie horen snel weer wat van me!



  • 14 Maart 2016 - 14:23

    Mariam:

    Leuk geschreven Charly! Stiekem hebben ze de stad oranje versiert om jou te verwelkomen! :D Succes morgen!!

  • 14 Maart 2016 - 22:09

    Ina Gradussen:

    Leuk om te lezen, ik had zelf al gelezen dat de busreis naar Kandy 4 a 5 uur zou duren, dus dat klopt dan wel.
    Ben benieuwd hoe je eerste dag is geweest, liefs, oma.










Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Sri Lanka

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

05 April 2016

Ayuverdic week

30 Maart 2016

Week 2!

20 Maart 2016

Hitte, stoelendans en baby schildpadjes

14 Maart 2016

Warm(!) welkom
Charlotte

Actief sinds 11 Maart 2016
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 2273

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 19 April 2016

Sri Lanka

Landen bezocht: